6. Miika Nousiainen: Maaninkavaara
Kestävyysjuoksuun hullaantuneen isän poika katoaa kisamatkalla. Isä alkaa valmentaa tytärtä. Touhu menee täysin absurdiksi.
Jotain perisuomalaisuuden hyvin tavoittavaa tässä on. Näkökulmien vaihtuminen sopi tarinaan erittäin hyvin.
Arvio: 3/5
7. Cecelia Ahern: P.S. Rakastan sinua
Alusta saakka mietin, että en taida lukea tätä loppuun. Sadan sivun jälkeen alkoi tuntua, että ehkä tämän olisi voinut lukea enkuksi? Erittäin naiivi, yksinkertaista kieltä, mukasyvällinen aihe (kuolema) muttei minkäänlaista syvyyttä. Olisin kai pitänyt tästä 20 vuotta sitten? Lajissaan (popularistista rakkaushömppää teinipissiksille) kai ihan hyväkin. En vaan kuulu kohderyhmään...
Arvio: 1/5
8. Annina Holmberg: Kaiku
Kulttuurijulkimoperheen tytär tilittää äitiydestä ja tyttäryydestä ei mitään kovin tuoreita ajatuksia. Ihan jees tämä oli flunssassa lukea ja edelliseen lukemaani verrattuna vaikutti jopa kelvolta.
Arvio: 3/5
9. Petra Hammerfahr: Pahantekijä
Häiriintyneessä lapsuudenkodissa kasvanut nuori nainen tappaa uimarannalla miehen. Teon taustoja ja naisen traumoja aletaan selvittää. Asiat menneisyydestä paljastuvat aika epäjohdonmukaisesti, mikä on ansio, koska jollain tavalla loppu onnistuu yllättämään. Haluan lukea lisää tätä, kesällä, takapihalla.
Arvio: 3/5
10. Lari Kotilainen ja Annukka Varteva: Mummonsuomi laajakaistalla
Popularistista pohdintaa suomen kielen sanaston muuttumisesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti