52. Kate Mosse: Labyrintti
1200-luvun ristiretket ja vuoden 2005 arkeologiset kaivaukset kietoutuvat yhteen. Jotain tärkeää yritetään etsiä ja suojella. Sekoitus historiaa, nykyaikaa, legendoja. Ihan ok luettavaa, mutta tarina ei ollut riittävän mukaansatempaava. Pitkästytti välillä.
Arvio: 2/5
53. Leena Lehtolainen: Viimeinen kesäyö
Novellikokoelma. Tämän lukeminen on riittävän yksinkertaista aivojen lepuutusta. Luin nopeasti ja viihdyin, muttei mitään sen ihmeempää.
Arvio: 2/5
54. Zadie Smith: Kauneudesta
Olen joskus yrittänyt lukea jotakin Smithin kirjaa, enkä pitänyt siitä ollenkaan eli ennakkoluuloja tätä kohtaan oli. Alku oli melko mitäänsanomaton. No jaa. Ymmärrän kyllä kirjan ansiot, mutta mikä tekee tästä luvatun "säkenöivän älykkään"? Yliopistomaailman sivistyssanat ja roduista suoraan puhuminen?
Arvio: 3/5
55. Reijo Mäki: Aito turkki
"Aikaa se vain on. Sitähän tulee joka sekunti kellosta lisää."
Novellikokoelma taas. Ei ihan parasta Mäkeä. Kevyitä hauskoja juttuja.
Arvio: 2/5
56. Stieg Larsson: Pilvilinna joka romahti
Harmi, että Larsson kuoli ennen aikojaan. Todella harmi, että tätä ei ole luvassa lisää.
Arvio: 4/5
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti